17
Jan

Influencer of the Week #7: Anna Rosmalm

Varje vecka bjuder vi in en influencer att ta över vår Instagramkonto för att visa på vilket material de kan erbjuda och vilken bredd av expertis våra kreatörer sitter på. Den här veckan har Anna Rosmalm, tillika influencer och affärsutvecklingsansvarig på Content to Go, bjudit på flådiga inredningsbilder på @contenttogo på Instagram!

Ditt instagramkonto om inredning har växt väldigt fort, vad är ditt bästa tips för Insta Success?

Posta löpande till att börja med. Sedan är Instagram en kanal som främst ska tala till ögat och man har lite tid på sig att attrahera potentiella nya följare, så mitt övergripande tips är att köra  på ett enhetligt flöde. Det vill säga att det ser det snyggt ut tillsammans vid en snabb överblick. Kan vara lite begränsande men jag tror att det är winning i jobbet med att få upp sitt följarantal. Det är ju dock lite beroende på vilket ämne man är verksam inom, men när det kommer till inspiration runt inredning så tror jag att det är viktigt. Så, enlighet i bildspråket är vägen att gå.

För att kunna erbjuda mina följare mer variation i bilderna så använder jag min blogg. Det vill säga en bild på Instagram som funkar med det övriga flödet och sen genom den posten driva trafik mot bloggen för att där visa upp fler bilder och mer text som då får lov att spreta lite mer.

Varför blev det just inredning som blev din grej?

Jag har fått det från mina föräldrar som alltid varit intresserade av inredning och auktioner med konst, design och inredning. Det i kombination med att jag tycker om att ha det fint omkring mig. Man spenderar så mycket tid i sitt hem och att investera tid och pengar i det känns vettigt för mig och om mitt intresse kan inspirera andra så är det ju en enorm bonus.

Vad tycker du om vår idé att influencers är de bästa kreatörerna?

Jag är ju en aning partisk, men jag tycker det är bra både för Influencers som får möjlighet att få nya intäktskällor och för företag som är på jakt efter innehåll som är anpassat för digitala kanaler. För om det är något Influencers kan så är det just det, producera innehåll som flyger i digitala kanaler. Där har många företag mycket att lära från Influencers.

Vad blir nästa stora inredningstrend?

Jag tror att vi kommer att få se mer färg. Allt det vita går mot gråa toner och mässingen får göra plats för mer silver igen.

BESÖK ANNAS INSTAGRAM HÄR

FAKTA

Namn: Anna Rosmalm
Bor: Stockholm
Expertis: Inredning
Kan leverera: Bilder och texter relaterade till inredning, trendspaningar.

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *