08
Feb

Influencer of the Week #9: Helena Steinsvik

Varje vecka bjuder vi in en influencer att ta över vårt Instagramkonto för att visa vilket material de kan erbjuda och vilken bredd av expertis våra kreatörer sitter på. Den här veckan har Helena Steinsvik bjudit på inredning och hälsa i en härlig mix på @contenttogo på Instagram!

Hälsa och inredning, hur funkar det och hur fick du idén?

Som leg. sjukgymnast har jag alltid brunnit för hälsa. Jag har länge arbetat med patienter som har velat genomgå en livsstilsförändring mot ett hälsosammare liv. Detta har lärt mig att hälsa betyder olika för olika personer. Den är individuell och det finns inte en gemensam mall som passar alla. Jag har också lärt mig att inspiration kan ge motivation. Texter och fina bilder om hälsa kan öppna dörrar som annars skulle vara stängda.

Eftersom jag arbetade med patienter på dagarna ville jag odla mitt andra stora intresse, inredning, på fritiden. Jag startade @homebyhelena för ca ett år sedan men det dröjde inte länge förrän ett och annat hälsotips dök upp i flödet. Jag tycker inte att det ena utesluter det andra. Inredning och hälsa hör ju ihop på något sätt. Det handlar ju om att omge sig med saker man tycker om. Precis som livet.

Hur tänker du kring vår idé,  att det bästa innehållet skapas av influencers? 

Influencers är bra på att producera innehåll som skapar uppmärksamhet i digitala kanaler tack vare sin stora kunskap om sin målgrupp. De stora företagen använder mer och mer influencers i sin marknadsföring för att de vet att resultaten blir bra.

Vilken typ av text och bilmaterial kan du leverera genom Content to Go?

Jag levererar inspirerande bilder och texter om hälsa. Hälsa är ett stort ämne med många infallsvinklar (kost, träning, psyke) och det är viktigt att texterna och bilderna inte blir schablon-artade utan har ett relevant budskap.

Till sist, vilka är dina bästa hälsotips för att inte vara konstant trött under våra vintermånader här i Sverige?

Boosta med D-vitamin. Vi bor i Norden och här är det mörkt. Vi behöver extra tillskott av D-vitamin för att må bra helt enkelt.
Frisk luft. Spring eller gå en runda per dag så får du upp flåset och då känner du dig piggare
Stäng av mobilen och datorn på kvällen och umgås med dina kära istället. Det är viktigt att hjärnan får vila
Sov sov sov gärna minst 7 timmar varje natt
Umgås och skratta med dina vänner. Det sätter fart på dina lyckohormoner och dem vill vi ha mycket av.

FAKTA

Namn: Helena Steinsvik
Instagram: @homebyhelena
Expertis: Hälsa och inredning
Kan leverera: Bilder och texter som är relaterade till hälsa och inredning

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *